Naar overzicht

Gistermiddag kregen wij het bericht dat er Pfizer vaccin beschikbaar kwam waarmee we vandaag 22 januari ongeveer 150 cliënten kunnen vaccineren tegen het coronavirus. Dat is goed nieuws waar we heel blij mee zijn. En Willem ook die we op de foto mochten zetten.

Het vaccin Pfizer was over vanuit de organisaties die deze week begonnen zijn met vaccineren. Zij zijn zuinig omgegaan met het vaccin waardoor meer doses uit een ampul gehaald konden worden. Daarover hebben landelijke media al eerder bericht. Om te voorkomen dat wat nu over is weggegooid moest worden, is er vanuit ’s Heerenloo een actie gestart waarbij ze collega-organisaties, waaronder Prinsenstichting, gevraagd hebben of zij in staat zijn om uiterlijk morgenmiddag 22 januari een aantal cliënten te vaccineren. Het vaccin mag na ontdooien maar een beperkt aantal dagen in de koelkast bewaard en daarom is haast geboden.

Deze kans wilden we natuurlijk benutten! Op basis van verschillende criteria hebben we 150 cliënten gekozen. Betrokken teams zijn snel geïnformeerd zodat zij met cliënten en verwanten konden afstemmen. In een dag tijd is de organisatie voorbereid. We zijn er trots op dat we dit voor elkaar hebben gekregen.

Binnenkort hopen we meer informatie te krijgen over de beschikbaarheid van het vaccin Moderna voor alle andere cliënten die in aanmerking komen voor vaccinatie. Alle cliënten die bij ons wonen hebben namelijk een huisarts. We moeten wachten tot de huisartsen de beschikking hebben over het vaccin Moderna en dan zullen de huisartsen, in overleg met de Arts Verstandelijk Gehandicapten, de cliënten gaan vaccineren.

Naar overzicht