Naar overzicht

Mensen met een verstandelijke beperking varen op zaterdag 3 augustus mee met de ‘Onbeperkt Samen boot’ tijdens de Pride Amsterdam.

De boot is een initiatief van vijftien gehandicaptenzorgorganisaties, Zonder Stempel (de landelijke groep van het COC voor en door LHBTI+ personen met een lichte verstandelijke beperking) en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN). Ook Prinsenstichting vaart mee met de 'Onbeperkt Samen Boot'.

Together
Het thema van Pride Amsterdam is Together, een thema dat goed aansluit bij de deelname van de ‘Onbeperkt Samen boot’. Met de boot vragen de initiatiefnemers aandacht voor een grote groep onzichtbare LHBTI+ personen: mensen met een (verstandelijke) beperking. Zij strijden vaak hun hele leven lang voor dubbele acceptatie. Ze willen ongeacht hun beperking gewoon samen meedoen met anderen in de maatschappij en net als ieder ander een betekenisvol leven leiden. Daarnaast vecht deze grote groep voor acceptatie van hun seksuele- en genderdiversiteit. Op de boot is een plek waar zij zich kunnen laten zien en krijgen zij de aandacht die ze verdienen!

Naar overzicht