In het Kwadijkerpark (Purmerend) ontwikkelt AM in samenwerking met Rochdale een woonwijk. Op de website over deze wijk is een mooi verhaal van Ineke Huibregtsen, directeur Prinsenstichting verschenen.

Ineke is sinds 2013 directeur van Prinsenstichting. Onder haar leiding is overgegaan tot de bouw van nieuwe woningen voor ruim 130 cliënten, een proces dat veel voeten in de aarde heeft gehad. In februari zijn ze verhuisd. We blikken terug op het proces en kijken vooruit naar de toekomst van Kwadijkerpark.

Ineke: "Mensen willen van waarde zijn. De veranderingen in huisvesting gaan gelijk op met ontwikkelingen in de psychiatrie en de gehandicaptenzorg. Men is gaan zien dat ook mensen met een beperking of  onhandig sociaal gedrag volledig deel uit kunnen maken van de samenleving, sterker nog: ze zijn van waarde. op. Ze hebben ook iets bij te dragen. Mensen met een beperking doen dit misschien anders dan jij en ik met onze banen en carrière en koophuizen en kinderen, maar wat ze bijdragen heeft net zo veel waarde".

Lees hier de blog.