Een prokkel is een prikkelende ontmoeting. Een ontmoeting tussen iemand mét een verstandelijke beperking en iemand zonder verstandelijke beperking. Samen iets doen en  elkaar zo beter leren kennen, dat is waar ‘prokkelen’ om draait.

Prinsenstichting is voor dit jaar partner geworden van Stichting Prokkel. We zijn trots op deze mooie samenwerking! Samen met Stichting Prokkel zetten we ons nog meer in om cliënten van Prinsenstichting mee te laten doen in de samenleving. Dit doen we bijvoorbeeld via prokkelstages,  prokkelduo’s of beleids- en bedrijfsprokkels.

Prokkelduo
Op 6 juni zijn de Europese Verkiezingen. Onze ervaringsdeskundigen hebben zich weer aangemeld om als prokkelduo, een vrijwilliger mét en een vrijwilliger zonder beperking, op diverse stembureaus samen te werken. Ervaringsdeskundige Amy vormt, net als vorig jaar, een prokkelduo met vrijwilliger Fiona op het stembureau in Eetcafé De Prins. We zijn super trots op deze mooie vorm van inclusie.

Prokkelstagedag
Op 13 juni is het Nationale Prokkelstagedag. Onze ervaringsdeskundigen wilden graag een kijkje nemen achter de schermen van de publieke omroep NTR. Via het netwerk van Stichting Prokkel is dit gelukt. Zij worden gekoppeld aan een medewerker van bijvoorbeeld montage, belichting of redactie en lopen een dagje mee. Ervaringsdeskundige Jackie gaat een kijkje nemen bij het UWV in Amsterdam. Zij wil graag weten hoe het er daar allemaal aan toe gaat.

Meer weten over Stichting Prokkel? Kijk dan op www.prokkel.nl