Twee keer per jaar, in de maanden februari en september, start de opleiding Begeleider Gehandicaptenzorg niveau 3/ Persoonlijk Begeleider Gehandicaptenzorg niveau 4 aan het Regio College in Purmerend. Per leergroep zijn er 15 leerwerkplaatsen beschikbaar. Aan het eind van het eerste schooljaar wordt gekeken of je doorgaat op niveau 3 of overstapt naar niveau 4. De opleiding duurt drie jaar.

• Solliciteer met motivatie en CV via de website of de werkenbij mail naar 'leerwerkplaats'. Stuur naast je motivatie en cv een kopie mee van je diploma naar werkenbij@prinsenstichting.nl
  • We maken vervolgens een selectie uit de kandidaten die zich hiervoor hebben aangemeld. Zij komen op sollicitatiegesprek en er wordt gekeken of er een passende leerwerkplaats is.
  • Als je het sollicitatiegesprek positief afrondt en er is een passende leerwerkplaats, meld je jezelf digitaal aan bij het Regio College Purmerend.
  • Zodra de intakeprocedure op school is afgerond ben je toegelaten tot de opleiding en kun je bij Prinsenstichting aan de slag.

Opleiding

In de opleiding zitten verplichte onderdelen, zoals Nederlands, Rekenen, Engels en Burgerschap. De leerling mag per lesdag 4 uur in werktijd volgen. Prinsenstichting betaalt de kosten voor het schoolgeld, de boeken, licenties en reiskosten.

Overeenkomst

Ben jij nog niet bij Prinsenstichting werkzaam? Dan krijg je een leer-arbeidsovereenkomst van minimaal 24 en maximaal 32 uur aangeboden. Deze overeenkomst is voor de duur van de opleiding (3 jaar) met de nadrukkelijke intentie om na het behalen van het diploma een overeenkomst voor onbepaalde tijd aan te gaan.

Werk je al bij Prinsenstichting? Dan maken we individuele afspraken onder welke condities je deze opleiding kunt volgen.

Wat ga je verdienen?

Dit hangt af van je achtergrond. Tot de leeftijd van 21 jaar en zonder beroepskwalificaties is het leerlingensalaris is conform de lopende CAO Gehandicaptenzorg. Bij een full time dienstverband (36 uur per week) is dit:

Met ingang van        01-12-2023      01-06-2024    01-12-2024

1e praktijkleerjaar     € 1723,-              € 1778,-          € 1833,-
2e praktijkleerjaar     € 1990,-              € 2045,-          € 2100,-
3e praktijkleerjaar     € 2348,-              € 2403,-          € 2458,-
4e praktijkleerjaar     € 2414,-              € 2469,-          € 2524,-

Ben je ouder dan 21 jaar? Dan word je, afhankelijk van jouw werkplek ingedeeld in FWG 25 of FWG 30.

Toelatingseisen

Om toegelaten te worden tot de opleiding, heb jij:

• MBO niveau 2
  • VMBO kader-, gemengde of theoretische leerweg
  • VBO met alle vakken op C- of D-niveau
  • Overgangsbewijs van 3 naar 4 HAVO